Trendy w programach lojalnościowych

Bycie na bieżąco jest jednym z kluczy do sukcesu każdego biznesu. Dotyczy to bieżących informacji na temat działań konkurencji, pojawiania się na rynku wszelkich nowości, a także zachowań konsumentów. Bycie na bieżąco ma również ogromne znaczenie z punktu widzenia programów lojalnościowych, których powodzenie od zawsze w dużym stopniu zależało od aktualnych chęci i oczekiwań klientów.

Dlaczego trendy w programach lojalnościowych są takie ważne?

Każdy program lojalnościowy jest projektem „uszytym” na miarę czasu, w którym ma być realizowany. Przygotowanie takiego projektu wymaga więc od jego twórców możliwie jak najbardziej aktualnej wiedzy o wszystkim, co może mieć wpływ na jego powodzenie. W przypadku programu lojalnościowego wpływ na to z całą pewnością mają oczekiwania klientów, które to oczekiwania zwykły zmieniać się w zależności od wielu czynników. Ich ostateczny kształt zależy m. in. od:

  • sytuacji gospodarczej – zarówno ogólnej, jak i szczególnej (poszczególnych osób przystępujących do uczestnictwa w programie lojalnościowym);
  • rozwoju technologii – wraz z nowymi możliwościami konsumenci oczekują nowych rozwiązań;
  • specyfiki pokoleniowej – doskonale znane w marketingu zjawisko, które pozwala dopasować ofertę do oczekiwań wyrażanych przez konsumentów z konkretnego pokolenia.

Uwzględnienie tych oraz wielu innych zmiennych jest warunkiem niezbędnym do stworzenia ciekawego i skutecznego programu lojalnościowego. Informacje o aktualnych trendach w tym zakresie stanowią tu niezwykle istotny element przygotowania do wykonania całego projektu.

Skąd czerpać informacje na temat aktualnych trendów w programach lojalnościowych?

Podstawowymi źródłami wiedzy na temat aktualnych trendów obowiązujących w programach lojalnościowych od dłuższego czasu pozostają specjalistyczne badania i przygotowywane na ich podstawie raporty. Dobrym tego przykładem jest tegoroczny raport „Loyality Barometer 2020”, w którym znalazło się mnóstwo informacji na temat obecnych, dominujących wśród klientów oczekiwań oraz potrzeb wyrażanych wobec programów lojalnościowych. Raport ten odpowiada m. in. na następujące pytania:

  • jakie typy nagród przyznawanych w ramach programów lojalnościowych preferują konsumenci?
  • jakimi informacjami o sobie konsumenci są gotowi podzielić się z poszczególnymi firmami?

Raport pozwala również zrozumieć, dlaczego emocje i zaangażowanie pełnią tak ważną rolę w tworzeniu programów lojalnościowych, a także dlaczego cały czas warto stawiać na grywalizację.

Przeczytaj więcej o trendach w programach lojalnościowych: https://www.motivationdirect.pl/wpisy-na-blogu/trendy-2020-zmierzajac-w-kierunku-sztucznej-inteligencji-w-programach-lojalnosciowych,908

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here