Szczyty list wyszukiwania

Nie ma ważniejszej rzeczy dla serwisu www nad widoczność w wynikach wyszukiwania. Nie trzeba być geekiem, żeby to wiedzieć na pewno. Dlatego projektowanie stron internetowych musi być podporządkowane regułom rządzącym światem optymalizacji, pozycjonowania i wymagań stawianych przez wyszukiwarki.

1. Podstawą każdej strony www jest…

Kod źródłowy, którego organizacja powinna uwzględniać rozdział warstwy prezentacyjnej od kodu mocującego poszczególne elementy w szablonie HTML.

Ważna jest też struktura plików. Rozróżnia się trzy grupy dokumentów tworzących stronę www:
− plik HTML − tworzący szkielet
− pliki CSS − odpowiadające za wyświetlanie projektu graficznego
− pliki skryptów (JavaScript, PHP) − współpracują dynamicznie z całością i odpowiedzialne są między innymi za interakcje z użytkownikiem.
Uzupełnieniem są pliki graficzne (fotografie, grafiki, multimedia).

2. Potrzeby użytkowników

Projektowane strony internetowe po pierwsze powinny odpowiadać na zapotrzebowanie użytkowników. Bez tego nawet najlepiej zaprojektowana i wypozycjonowana witryna będzie odwiedzona tylko raz i może następny raz przez pomyłkę. Webdesigner musi pogodzić interesy ludzi korzystających z internetu z wymaganiami, jakie stawiają programy wyszukujące.

Teksty na portalach zatem muszą być zachęcające. Dobrze napisane od strony językowej i merytorycznej. I najważniejsze, muszą być unikalne.

3. Optymalizacja serwisu

Projektowanie stron internetowych musi zakładać wytyczne optymalizacyjne. Niezwykle ważnym elementem w tym układzie jest wyszukiwarka i sposób, w jaki widzi ona stronę. Istnieją w sieci darmowe narzędzia, dzięki którym można obejrzeć witrynę „oczami” browsera.

Szybkość ładowania serwisu w dużej mierze zależy od wagi grafiki. Ta część plików powinna być pod czujną kontrolą programistów. Niecierpliwość internautów rośnie i oczekują oni, że strony będą udostępniane w okamgnieniu.

Dobra praktyka jest walidacja. Choć nie wpływa zasadniczo na pozycje strony, pokazuje dobrą praktykę i odrobinę kurtuazji.

4. Słowa kluczowe

Doświadczeni projektanci stron internetowych wiedza, że to dzięki nim możliwa jest skuteczna optymalizacja, a w końcu też pozycjonowanie.

Słowa i frazy kluczowe determinują zawartość witryny i wyszukiwanie. Optymalne nasycenie podstron słowami kluczowymi pozwala wyszukiwarce zweryfikować meritum zagadnienia i brać stronę pod uwagę w zasobach listy wyszukiwania związanej z zadanym przez użytkownika zapytaniem.

Artykuł powstał we współpracy z agencją interaktywną Iguana Studio

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here