Spedycja międzynarodowa - jak wybrać odpowiednią firmę?

Mnogość firm spedycyjnych sprawia, że oferowane usługi, choć bardzo przystępne cenowo, znacznie się jednak różnią, jeśli chodzi o zakres obsługi i poziom usług. By wybrać dla siebie najlepszą firmę ważne jest jak najdokładniejsze określenie naszych preferencji. 

Co będziesz przewozić?

Jeśli usługa spedycji międzynarodowej nie jest jednorazowa, warto określić dokładnie z jakiego typu ładunkami będziemy mieli do czynienia. Od tego bowiem zależy, czy szukamy specjalistów od transportu drogowego czy takich, którzy mogą dodatkowo zaoferować także transport kolejowy, lotniczy lub morski. Nie zawsze musi to odbywać się z wykorzystaniem własnego sprzętu (pojazdów), ale jeśli firma spedycyjna może pośredniczyć w transporcie lotniczym lub wynegocjować dla nas jego dobrą cenę, zawsze będzie to wskazane. To znacznie wygodniejsze niż poszukiwać osobnych firm spedycyjnych do różnego rodzaju ładunków. W zależności od tego, co będzie naszym głównym ładunkiem, dobierzemy firmę, która jest do obsługi danego typu towarów przygotowana. Inaczej wyglądać będzie przecież poszukiwanie przewoźnika dla szybko psujących się towarów przewożonych w chłodniach, a inaczej dla maszyn rolniczych czy zbiorników, które wymagają transportu ponadgabarytowego. 

Jakie dokumenty?

Podstawowym dokumentem, jaki powinna posiadać firma spedycyjna jest licencja na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy. Oczywiście, jak w przypadku każdej firmy sprawdzić warto również NIP, REGON i KRS. Dobrze jest też przyjrzeć się ubezpieczeniom jakie ma spedytor oraz pojazdom. Czy są nowe, jaką mają ładowność i klasę ekologiczną oraz czy te, które będą użyte do spedycji naszych towarów przeszły wszystkie niezbędne przeglądy techniczne. Jeśli zamierzamy wysyłać towary do krajów spoza Unii Europejskiej dobrze jest, jeśli spedytor ma doświadczenie w takich trasach. Klient nie musi wówczas znać skomplikowanych procedur obowiązujących podczas odprawy celnej. 

Obsługa klienta na poziomie premium 

W 2018 roku – jak wynika z danych GUS – w prawie wszystkich rodzajach transportu odnotowano wzrost przewozów ładunków oraz wykonanej pracy przewozowej. Wzrost na poziomie 6,8% w stosunku do roku 2017 oznacza, że ta branża wciąż się rozwija i poszerza swoje możliwości. Może zaproponować coraz lepsze ceny, ale i jakość usług powinna się statystycznie zwiększać. Niestety wiele firm, które podpiszą z dużymi podmiotami umowy długoterminowe, tracą zainteresowanie usługami oferowanymi podmiotom mniejszym. W efekcie obsługa mniejszych zleceń jest po prostu mierna. Warto więc już na początku postawić na firmy, z którymi kontakt jest konkretny. Szybkość odpowiedzi na zapytania czy błyskawiczne przesłanie oferty odpowiadającej ściśle na nasze potrzeby może być sygnałem świadczącym o wysokiej jakości usług. Pamiętajmy, że spedytor ma za zadanie nie tylko przetransportować nasz towar, ale też odpowiedzieć na wszystkie pytania i wątpliwości dotyczące licencji kierowców, możliwych trudności, tras przejazdu czy niezbędnych dokumentów. Dlatego poziom komunikacji na linii my-firma spedycyjna powinien być nienaganny. 

Spedycja międzynarodowa to szczególny rodzaj transportu, warto więc dowiedzieć się, czy kierowcy, którzy będą bezpośrednio odpowiedzialni za nasz transport, mają odpowiednie kompetencje językowe, które mogą uchronić ich od problemów na trasie. W dobie coraz powszechniejszych zakupów transgranicznych spedycja międzynarodowa będzie zyskiwać na popularności. Więcej klientów, więcej możliwości i szersza oferta. Dlatego istotne jest wybranie takich firm transportowych jak TSL Nordic, czyli specjalizujących się w spedycji międzynarodowej. 

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here