Pozycjonowanie lokalne strony www

Pozycjonowanie strony internetowej dzieli się kilka typów. Jednym z najpopularniejszych jest lokalne pozycjonowanie witryny. Jego zadaniem jest zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce Google jedynie lokalnie, bez względu na globalne wyniki w danej kategorii. Pozycjonowanie takie najczęściej stosowane jest przez marki działające lokalnie lub witryny skierowane jedynie dla osób z danej lokalizacji. Poniżej przedstawimy wszystkie ważne informacje o pozycjonowaniu lokalnym, podpowiadamy, jak działa, jak pozycjonować witrynę w taki sposób i dla kogo jest przeznaczone pozycjonowanie lokalne. O wsparcie merytoryczne poprosiliśmy ekspertów z agencji SEO Miromind.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne strony internetowej to zwiększenie pozycji w wynikach wyszukiwania Google — ale tylko lokalnie. Pozycjonowanie takie nie różni się zbyt wieloma elementami od pozycjonowania ogólnego. Podstawą pozycjonowania lokalnego tak jak w przypadku ogólnego jest dobrze wykonana i sprawnie działająca witryna internetowa. Kolejne elementy pozycjonowania takie jak teksty seo, linkowanie zewnętrzne itp. są już wykonywane pod kątem danej lokalizacji. Celem pozycjonowania lokalnego jest wypromowanie na jak najwyższe pozycje w Google naszej witryny, ale tylko w danej kategorii i w danym mieście. Może być to np. strona restauracji promowana w Warszawie czy strona serwisu komputerowego promowana w Łodzi. Ogólnie istnieje kilka elementów, które wykonuje się z myślą o danej lokalizacji. Z tego typu pozycjonowania najczęściej korzystają lokalne firmy i marki, które działają jedynie na danym terenie. Stronę pozycjonować można w odniesieniu do danego miasta, regionu, czy wąskiej lokalizacji np. dzielnicy. Pozycjonować stronę lokalnie możemy samodzielnie lub możemy też zamawiać tego typu usługę w agencjach SEO. Jest ona popularna i obecnie większość agencji SEO czy interaktywnych oferuje właśnie taką możliwość.

Jak pozycjonuje się witrynę lokalnie?

Pozycjonowanie lokalne witryny rozpoczyna się od ogólnego dostosowania oraz zoptymalizowania strony internetowej, aby ogólnie była przyjazna Google. Gdy strona jest już zoptymalizowana, wykonuje się kilka czynności on site i off site, czyli na stronie oraz poza stroną. Czynności te tak jak w przypadku pozycjonowania ogólnego mają na celu uzyskanie wysokiego rankingu w wynikach wyszukiwania pod danymi frazami, ale jedynie konkretnie dla danego miasta.

Pierwszą czynnością pozycjonowania lokalnego jest zamieszczanie tekstów SEO z frazami lokalnymi, dobór odpowiednich fraz czy umieszczenie ich na stronie. Słowa kluczowe dobiera się w sposób tradycyjny zgodnie z naszą działalnością. Pod tymi frazami mamy być wyszukiwani w sieci. Teksty seo zawierać w takim wypadku będą właśnie takie frazy oraz ich odmiany, czyli frazy lokalne. Są to słowa kluczowe uzupełnione o nazwę miejscowości np. fryzjer Gdańsk. Frazy te używa się w odmianach lub w formie long taili — długich kilkuwyrazowych zapytań i zdań. Long taile z frazami lokalnymi mają zapewnić ruch z urządzeń mobilnych — co jest niezwykle istotne. Dzięki odpowiedniemu doborowi fraz i fraz lokalnych nasza witryna pojawiać będzie się w Google, gdy dana osoba będzie wyszukiwała firmy czy usługi. Frazy te umieszcza się też w różnych częściach witryny oraz w opisie i tytule strony, które są widoczne jako wynik wyszukiwania w Google.

Drugim sposobem na pozycjonowanie witryny lokalnie jest umieszczenie w jej obrębie — na niej i w sieci informacji o mieście, w którym działa nasza marka. Powiązanie takie jest doskonałą informacją dla Google, że ma wyświetlać naszą witrynę w konkretnym kontekście. Z pewnością dane powinny być identyczne w całym internecie i zawierać nazwę firmy, adres lokalny, czy numer telefonu i adres witryny internetowej. Dane takie możemy umieszczać na samej stronie internetowej, w katalogach firm czy w sieci.

Do pozycjonowania lokalnego zaliczyć można również stworzenie wizytówki Google Moja Firma na Google Maps. Choć nie jest to bezpośrednie podnoszące pozycji naszej witryny w wyszukiwarce jak np. poprzez tekst SEO, jest to idealny sposób na uwiarygodnienie naszej witryny, skierowanie ruchu lokalnego na nią i po raz kolejny związanie naszej strony z daną lokalizacją. Stworzenie samej wizytówki Google jest bardzo proste i darmowe. Polega ono jedynie na wypełnieniu formularza, potwierdzeniu adresu poprzez przepisanie kodu z listu otrzymanego tradycją pocztą oraz na dodaniu zdjęć czy adresu strony www. Stworzenie wizytówki można również zlecić specjalistom. Będzie pojawiała się ona mapach Google jako pinezka podczas wyszukiwania danej firmy, usługi czy marki i będzie zawierała adres naszej strony www. Dzięki potwierdzeniu lokalizacji i powiązaniu wizytówki ze stroną, Google uzna naszą witrynę za bardziej wiarygodną.

Kolejnym sposobem na pozycjonowanie lokalne jest link building, czyli linkowane zewnętrze. W formie lokalnej zadaniem linkowania będzie zarówno podnoszenie ogólnej pozycji witryny w danej kategorii i pod danymi hasłami, ale i powiązywanie witryny z daną lokalizacją. Jak zatem przeprowadza się link building lokalny? Działa on na takiej samej zasadzie co ten ogólny, z tą różnicą, że wpisy wraz z linkiem do naszej strony umieszczamy na stronach i forach lokalnych. Wpisy takie również powinniśmy zamieszczać w naturalny sposób na dobrych jakościowo stronach, ale pod kątem danej lokalizacji. Mogą być to fora lokalne czy lokalne serwisy tematyczne.

Dlaczego warto?

Pozycjonować witrynę internetową warto z kilku powodów. Z pewnością internet jest idealnym miejscem do pozyskiwania lokalnych klientów do biznesu stacjonarnego. Cały proces jest też stosunkowo łatwy i możliwy do zrealizowania przez każdego — samodzielnie lub poprzez wykupienie usługi. Raz wypozycjonowana lokalnie strona będzie zapewniała ciągły i darmowy napływ klientów do naszego biznesu oraz będzie wymagała jedynie regularnych korekt czy uaktualnień, które nie będą już tak czasochłonne ja pozycjonowanie podstawowe. Poprzez wypozycjonowanie lokalnie witryny możemy dotrzeć do bardzo dużej grupy osób z danego miasta czy lokalizacji, co często bardzo trudno wykonać w świecie realnym. Pozycjonowanie lokalne jest również ekonomicznym i atrakcyjnym finansowo sposobem przyciągania klientów do marki w dłuższej perspektywie czasu np. w porównaniu do płatnych reklam w Google Ads czy Facebook Ads.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here