Headhunting w Warszawie

Headhunting jest strategią rekrutacyjną, wokół której narosło wiele mitów. Wciąż pokutuje przekonanie, że jest to propozycja wyłącznie dla największych i najbogatszych firm, które mogą sobie pozwolić na zaoferowanie pracownikom znakomitych warunków zatrudnienia. Tymczasem headhunting powoli trafia pod „biznesowe strzechy” i zaczyna być atrakcyjną opcją również dla małych i średnich przedsiębiorstw. Szczególnie dużą popularnością headhunting cieszy się w Warszawie, co nie dziwi, gdy weźmiemy pod uwagę bardzo trudną sytuację na lokalnym rynku pracy. Przekonaj się, jak Twoja firma może wykorzystać headhunting dla zwiększenia jej konkurencyjności.

Czym dokładnie jest headhunting?

Aby dokładnie zrozumieć, na czym polega headhunting, warto postawić się w sytuacji pracodawcy tworzącego nowe, bardzo odpowiedzialne stanowisko – na przykład dyrektora finansowego. Wiadomo, że może je objąć wyłącznie osoba posiadająca wysokie kwalifikacje zawodowe, doświadczenie, a tym samym autorytet. Mile widziana będzie umiejętność zarządzania zespołem.

Jasne jest, że trudno będzie znaleźć dyrektora finansowego przy pomocy ogłoszenia opublikowanego na jednym z portali internetowych. Osoby spełniające tak wąskie kryteria i posiadające rzadkie kompetencje nie muszą szukać pracy – to praca znajduje ich. Nie przeglądają więc portali ogłoszeniowych, najczęściej świetnie zarabiają i nie czują silnej motywacji do zmiany pracodawcy. Jak zatem do nich dotrzeć?

I tutaj kłania się nam właśnie headhunting. Jest to strategia, która umożliwia nawiązanie bezpośredniego kontaktu z najcenniejszymi pracownikami oraz złożenie im oferty zatrudnienia. W odróżnieniu od klasycznych metod rekrutacji możemy tutaj dotrzeć do osób, które nie są dostępne na rynku pracy – nie myślą o zmianie pracodawcy, nie wertują portali ogłoszeniowych, a tym bardziej nie zgłaszają się do procesów rekrutacyjnych. Rezygnując z headhuntingu firma pozbawia się więc możliwości pozyskania właśnie takich pracowników.

Zadaniem headhuntera jest przede wszystkim dotarcie do osób, które spełniają oczekiwania klienta. Specjalista wykorzystuje w tym celu różne kanały komunikacji, najczęściej bazując na własnym kontaktach branżowych. Zlecenie tego agencji headhunterskiej pozwala firmie zachować dyskrecję, a także uprzedzić konkurencję, która także może być zainteresowana zatrudnieniem dokładnie tych samych osób.

Po dotarciu do kandydata headhunter rozpoczyna proces budowania atrakcyjnego wizerunku marki swojego klienta, co jest szczególnie ważne wtedy, gdy firma ma ograniczony budżet płacowy i tym samym nie może rywalizować o najlepszych pracowników wysokimi wynagrodzeniami.

Headhunter przekierowuje więc uwagę kandydata na inne, ważniejsze aspekty oferty: prestiż, możliwość rozwoju zawodowego, autonomię stanowiska, pracę przy ambitnych projektach etc. W momencie, gdy kandydat przejawia zainteresowanie pracownik agencji headhunterskiej składa mu już konkretną ofertę zatrudnienia, w ten sposób pozyskując cennego członka do zespołu swojego klienta.

Dla kogo?

Headhunting w Warszawie jest propozycją dla praktycznie każdej firmy, która rekrutuje na stanowiska wymagające wysokich kwalifikacji. Z drugiej jednak strony na obranie tej strategii decyduje się coraz więcej pracodawców mających poważne problemy z obsadzeniem stanowisk szeregowych.

Dobrym przykładem będzie tutaj firma IT, która musi jak najszybciej zatrudnić dodatkowych programistów. Specjaliści w tej dziedzinie są na tyle dobrze wynagradzani, że wizja nieco wyższej pensji nie stanowi dla nich dostatecznej zachęty, by zmienić pracodawcę – i z tego najczęściej wynikają problemy z szybkim zakończeniem rekrutacji IT.

Dzięki headhuntingowi firma ma szansę zainteresować swoją ofertą wartościowych pracowników, nawet jeśli nie jest ona specjalnie konkurencyjna. Headhunter może przekonać kandydata, że kontynuowanie kariery w firmie klienta będzie dla niego korzystne z uwagi na np. realizowanie ambitniejszych projektów czy stały dostęp do szkoleń, w tym wyjazdowych.

Jak skorzystać z headhuntingu w Warszawie?

Jeśli wiesz już, że do kolejnej rekrutacji pracowników musisz wykorzystać headhunting, to zacznij od wybrania odpowiedniej agencji headhunterskiej. Pamiętaj, że nie każda agencja pracy działająca w Warszawie oferuje tę usługę.

Headhunting wymaga doświadczenia, rozbudowanej sieci kontaktów branżowych, a co najważniejsze posiadania zespołu specjalistów z takich dziedzin, jak psychologia, HR, negocjacje biznesowe czy socjologia. Warto również upewnić się, czy dana agencja obsługiwała już firmy z Twojej branży – jeśli tak, to możesz być spokojny o jej kompetencje w zakresie oceny kwalifikacji kandydatów.

Headhunting w Warszawie swoim klientom oferuje Verita HR – najlepiej oceniana agencja HR, której usługi rekomenduje aż 97 proc. klientów biznesowych. Agencja specjalizuje się w pozyskiwaniu pracowników na stanowiska wyższego szczebla, jak i szeregowe dla firm i organizacji z sektora bankowości inwestycyjnej, finansów, IT oraz na rzecz centrów usług wspólnych BPO i SSC.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here