Zasady sprzedaży na Amazon

Amazon to potężna firma, która prowadzi ogólnoświatową sprzedaż towarów. Do grona sprzedawców chętnie dołączają także polscy przedsiębiorcy, którzy mają dużą przewagę konkurencyjną nad dystrybutorami z innych krajów z uwagi na niskie koszty pracy, dostaw i działań operacyjnych. Chcesz dołączyć do tego grona i rozpocząć skuteczną sprzedaż na Amazon na największej platformie sprzedażowej na świecie? Poznaj zasady sprzedaży na Amazon i rozwiń swój biznes na zagranicznych rynkach!

Zasady sprzedaży na Amazon – 5 pierwszych kroków

  1. Zarejestruj się. Wprowadź wymagane dane w formularzu rejestracji, takie jak adres e-mail, numer telefonu z polskim numerem kierunkowym, pełną nazwę firmy, numer VAT-UE/ NIP, kartę kredytową i numer konta do transakcji płatniczych, najważniejsze informacje o sprzedawcy i firmie (np. rodzaj działalności, numer rejestracyjny, data rejestracji w KRS lub CEIDG) oraz nazwę sprzedawcy w serwisie Amazon. Do uzyskania weryfikacji potrzebne będą także skany dokumentów (m.in. wypisy z CEIDG lub KRS, dwustronny skan dowodu lub paszportu, potwierdzenie adresu).
  2. Weryfikacja przebiegła pomyślnie? W takim razie pora na stworzenie listingów dla Twoich produktów. Prześlij uzupełnione o zdjęcia i opisy listy oferowanych przedmiotów do jednego lub kilku europejskich sklepów (amazon.co.uk, amazon.de, amazon.fr, amazon.it, amazon.es, amazon.nl). Możesz to uczynić manualnie, poprzez szablon Amazon, hurtowo przez własny szablon bądź za pomocą systemu Clipperon – autorskiego rozwiązania Nethansy do automatyzacji sprzedaży i logistyki na marketplace’ach. Konieczne jest też dokonanie wyboru logistyki i dystrybucji spośród 3 możliwości: FBA (realizacja przez Amazon), FBM (samodzielna realizacja wysyłek) i współpraca z zewnętrznym operatorem logistycznym. Najpopularniejszym wariantem jest FBA. Dzięki tej opcji Twoje produkty będą pakowane i wysyłane do klientów przez serwis Amazon, co dodatkowo zapewni potencjalnym klientom obsługę w ich lokalnym języku.
  3. Docieraj do milionów klientów z całego świata każdego dnia. Oferujesz swoje produkty w FBA? W takim razie możesz swobodnie korzystać z programu Amazon Prime. To opcja pozwalająca na korzystanie przez klientów z szybkiej, darmowej dostawy, a dla Ciebie na wypromowanie ofert i dotarcie do szerszego grona użytkowników. Korzystaj także z innych form reklamy, jakie umożliwia Amazon, by budować swoją przewagę konkurencyjną.
  4. Dostarcz produkty do klienta – pamiętaj o wyznaczonych terminach. Po złożeniu zamówień przez klientów będziesz otrzymywać wiadomości e-mail od Amazon oraz informacje w Seller Central. Kluczowe jest pilnowanie terminowości i zapewnienie obsługi na wysokim poziomie. Amazon restrykcyjnie przestrzega swoich zasad, a jeśli sprzedający nadużywa lub łamie zasady regulaminu, jego konto może zostać zablokowane.
  5. Amazon w bezpieczny sposób wyśle Ci należność. Po odliczeniu opłat Amazon (prowizja sprzedaży, a w koncie Basic także opłata za każdy sprzedany produkt), otrzymasz należne sumy za zrealizowane zamówienia na swój rachunek bankowy. Potwierdzenie każdej wypłaty dostaniesz mailem.

Chcesz poznać więcej informacji na temat zasad sprzedaży na Amazon? Sprawdź artykuł: „Sprzedaż na Amazonie: co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz” i zacznij działać. Potrzebujesz pomocy i wsparcia ekspertów? Skontaktuj się z ekspertami z firmy Nethansa, którzy pomogą Ci w automatyzacji procesów sprzedaży i rozwieją wszelkie wątpliwości.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here