Jak zarobić na produktach cyfrowych dzięki Shopify

Nowoczesne technologie stały się naturalnym elementem naszej codzienności. Urządzenia, które jeszcze kilkanaście lat temu wydawały się pasować bardziej do świata z książek science fiction, dzisiaj znajdują się w większości domów, a korzystać z nich potrafią nawet małe dzieci. Tak szybki rozwój sprawił, że zdążyliśmy się już przyzwyczaić do nowej kategorii produktów, a dokładniej produktów cyfrowych. Mimo iż są to dobra niematerialne, mogą być źródłem dochodu, dlatego warto dowiedzieć się jak najwięcej o sposobach ich sprzedaży.

Czym są produkty cyfrowe?

Według definicji produkt cyfrowy stanowi dobro niematerialne i istnieje w postaci cyfrowej. Oznacza to, że nie da się go dotknąć, a mimo to większość z nas jest w posiadaniu różnego rodzaju produktów cyfrowych, gdyż są to filmy, muzyka, książki elektroniczne, czyli e-booki, podcasty, pliki, czy kursy online. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że w pewnej mierze wyparły one z użycia tradycyjne książki, ale też znacznie ułatwiły dostęp do wiedzy z różnych dziedzin i umożliwiły np. naukę języków obcych bez osobistego uczestnictwa na zajęciach w szkole, co dla wielu osób jest niezwykle komfortowe.

Abyśmy jednak mogli korzystać z tych wszystkich dóbr, ktoś musi włożyć sporo pracy, żeby mogły one powstać, a za pracę należy się zapłata. Twórcy produktów cyfrowych korzystają z różnego rodzaju platform, dzięki którym mogą udostępniać je klientom za odpowiednią opłatą. Shopify umożliwia szybką sprzedaż produktów cyfrowych (więcej o Shopify na WeCanFly.pl), dlatego jest to platforma, której warto się bliżej przyjrzeć.

Sprzedaż produktów cyfrowych przy użyciu Shopify

Shopify to platforma, która umożliwia prowadzenie sprzedaży w internecie. Przy jej użyciu można stworzyć sklep online, który da nam wiele ciekawych możliwości. Zacznijmy od tego, że kupujący ma dostęp do produktu od razu po zakończeniu transakcji. Dane, które klient udostępnia dokonując zakupu w naszym sklepie, są absolutnie bezpieczne, a my możemy mieć pewność, ze nawet przy bardzo dużym ruchu nie dojdzie do żadnej awarii i sprzedaż będzie przebiegać płynnie.

Ogromną zaletą platformy Shopify jest możliwość prowadzeniu przy jej użyciu sprawnych działań marketingowych.

Jak sprzedawać produkty cyfrowe?

Sprzedaż produktów cyfrowych to proces, który rozpoczyna się już w momencie powstawania pomysłu na dany produkt. Zanim poświęcimy czas na jego stworzenie, musimy mieć pewność, że znajdzie on odbiorców, którzy będą skłonni za niego zapłacić. Kolejnym krokiem jest stworzenie listy osób, które są zainteresowane naszym produktem, a przy okazji warto je dodatkowo zachęcić, oferują np. jakiś bonus dla pierwszych np. 10 osób, które zapiszą się na listę chętnych do zakupu.

Następnym krokiem jest już samo tworzenie produktu, warto na tym etapie utrzymywać kontakt z potencjalnymi klientami, pytając ich o zdanie w niektórych kwestiach. Bardzo istotną kwestią jest zbudowanie własnej społeczności przy pomocy mediów społecznościowych, gdyż to właśnie te osoby najszybciej dowiedzą się o naszym produkcie i postanowią go kupić.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here