Po jaki system CRM dla małych firm warto sięgnąć

CRM to skrót określający narzędzia informatyczne stworzone w celu usprawnienia obsługi klienta. Systemy tego typu pozwalają na automatyzowanie procesów oraz budowanie, utrzymywanie i poprawianie relacji firmy z odbiorcami jej usług. Nowoczesne systemy CRM posiadają dużo bardziej rozbudowaną funkcjonalność oferując współczesnym firmom szerokie możliwości w zakresie usprawnienia ich codziennego funkcjonowania. System CRM, wbrew pozorom, nie jest dedykowany jedynie dużym firmom i korporacjom.

System CRM dla małych firm – dlaczego warto?

Większość firm dopiero rozpoczynających swoją działalność lub prowadzących ją na niewielką skalę, nie widzi potrzeby we wdrażaniu złożonych i nowoczesnych rozwiązań informatycznych. To duży błąd, gdyż systemy CRM nie są rozwiązaniami dedykowanymi tylko i wyłącznie dużym firmom i organizacjom. Praca małych przedsiębiorstw również opiera się na relacjach z klientem, które obecnie są podstawą do rozwijania działalności i zwiększania zysków. Małe firmy również powinny więc rozważyć wdrożenie dedykowanego temu obszarowi działalności systemu informatycznego. Jego obecność daje bowiem wiele wymiernych korzyści, które doceni firma każdych rozmiarów.

Nowoczesne systemy CRM pozwalają na poprawę jakości obsługi klienta, przechowywanie danych na temat klientów w jednym, łatwo dostępnym dla wszystkich użytkowników miejscu oraz ich sprawną wymianę. Ich rozbudowana funkcjonalność pozwala na prowadzenie analiz dotychczas prowadzonych działań, wyciągnięcie wniosków oraz sprawne planowanie kolejnych czynności, które pozwolą systematycznie rozwijać firmową działalność. Za ich pomocą możliwe jest również uporządkowanie procesów sprzedażowych i marketingowych oraz lepsze koordynowanie pracy zespołu. Dostęp do zawsze aktualnych informacji usprawnia codzienną prace oraz eliminuje ryzyko błędów.

Systemy CRM

Jaki system CRM dla małych firm wybrać?

Systemy CRM pełnią trzy podstawowe funkcje w przedsiębiorstwie. Funkcja komunikacyjna ułatwia przepływ informacji oraz usprawnia kontakty z klientami, operacyjna pozwala na automatyzowanie działań i procesów, z kolei funkcja analityczna umożliwia analizowanie danych o podejmowanych przez firmę działaniach raz reakcji na nie ze strony odbiorców. Dobrej jakości system CRM dla małych firm powinien być rozwiązaniem elastycznym, co pozwoli na dostosowanie jego funkcjonalności do potrzeb firmy, być dostępny z poziomu urządzeń mobilnych oraz oferować szerokie możliwości.

Idealnym rozwiązaniem dla małych firm i organizacji jest system Bitrix24, który jest najbardziej popularnym pod względem liczby użytkowników systemem CRM użytkowanym przez ponad 6 mln firm na całym świecie. W 2019 r. oprogramowanie zyskało prestiżowy tytuł najlepszego systemu CRM w rankingu TechRadar oraz jednego z najlepszych w rankingu PC World. Bitrix24 CRM znalazł się również w ścisłej siódemce topowych narzędzi webowych zwiększających produktywność w rankingu Forbesa. System oferuje wszystkie klasyczne funkcje CRM do sprzedaży i zarządzania relacjami z klientami, których potrzebują małe i średnie przedsiębiorstwa. Co więcej, jest całkowicie darmowy dla zespołów liczących mniej niż 12 użytkowników.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here