PIT przez Internet w 2018/2019 - jak się rozliczyć?

PIT to podatek dochodowy od osób fizycznych, zaliczany do grupy podatków bezpośrednich, w którym opodatkowaniu podlega osoba fizyczna, uzyskująca jakieś dochody. Zasady rozliczania tego podatku nie są proste, dlatego też wiele osób ma z tym problem i musi czy to szukać wsparcia u specjalistów, czy też korzystać ze specjalnych programów rozliczeniowych. Co jakiś czas wprowadzane są kolejne ułatwienia, mające na celu pomoc obywatelom, którzy muszą się rozliczać. Ponieważ wiele zmienił w naszym życiu internet, od niedawna można przy jego pomocy rozliczyć także i PIT, a w 2019 roku jeszcze zyskamy dzięki kolejnym ułatwieniom i zmianom. Jak rozliczyć PIT przez internet i czym jest UPO?

Jak rozliczyć PIT przez internet w 2019?

Deklaracje roczne PIT można albo wypełnić w postaci rzeczywistego dokumentu i dostarczyć do skarbówki, albo wykonać w specjalnym programie online, wydrukować i wysłać do Urzędu Skarbowego, albo też wypełnić PIT 2019 online i wysłać w postaci elektronicznej. W 2019 roku wszystko będzie jeszcze prostsze, jako że w życie wchodzą nowe zasady rozliczania. Dzięki usłudze Twój e-PIT nie trzeba będzie już wcale przygotowywać swojego rozliczenia – wystarczy zaakceptować to, które przygotuje Krajowa Administracja Skarbowa. Dzięki temu wszystko zostanie jeszcze usprawnione, by wystarczy jedynie zaakceptować deklarację, która trafia do skarbówki. Można także wprowadzać w niej zmiany, na przykład związane z chęcią rozliczenia się z małżonkiem, a nie w pojedynkę. Oczywiście, tak przygotowanego rozliczenia nie trzeba koniecznie akceptować – na przykład jeśli chce się skorzystać z dodatkowych ulg, które nie zostały uwzględnione. W takim wypadku można odrzucić deklarację (bez żadnych negatywnych konsekwencji) i samodzielnie przyszykować własną. 

Sposoby wysyłania PIT przez internet

PIT przez internet w 2018/2019 roku może być z powodzeniem wysłany czy to w formie rozliczenia przygotowanego przez KAS, czy też po samodzielnym rozliczeniu przez podatnika. Można skorzystać z pomocy aktualnego programu, który uwzględnia możliwość zapisania i wysłania wypełnionej deklaracji – i który zawiera wszelkie aktualizacje i wprowadzone zmiany. W każdym przypadku trzeba jednak skorzystać z podpisu elektronicznego, jako osobistego potwierdzenia prawdziwości deklaracji podatkowej. Najlepiej założyć Profil Zaufany lub skorzystać ze specjalnych punktów potwierdzających, rozlokowanych w różnych miejscach w Polsce. Zawsze trzeba jednak potwierdzenie wysłania takiej deklaracji pobrać i zapisać na dysku – dla bezpieczeństwa. Podobne potwierdzenia zwane są UPO. 

Urzędowe Poświadczenie Odbioru

UPO, czyli Urzędowe Poświadczenie Odbioru, potwierdza elektroniczną wysyłkę deklaracji podatkowej do skarbówki. Jeśli weryfikacja przebiegła pozytywnie, dokument jest gotowy do pobrania. Ponieważ coraz więcej Polaków rozlicza się przez internet, okres oczekiwania na wygenerowanie UPO wydłuża się – zawsze jednak należy go pobrać. To ważne, ponieważ wskazuje, że deklaracja dotarła do organu podatkowego.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here