Newsletter to bardzo popularne narzędzie marketingowe. Choć bywa, że źle się kojarzy, trzeba jasno powiedzieć, że dobre maile sprzedażowe to nie spam, a wartościowa informacja, które może skłonić klienta do działania. Co wpływa na atrakcyjność newslettera? Co powinno się znaleźć w takim tworzonym w języku angielskim?
Nie ma znaczenia, czy w swojej firmie prowadzisz już newsletter w języku polskim. Z pewnością prędzej czy później przyjdzie Ci na myśl, by zacząć przygotowywać go też po angielsku. Z drugiej strony możesz jeszcze nie wiedzieć czym właściwie jest newsletter. Na początek warto wyjaśnić to pojęcie. W dalszej części artykułu dowiesz się natomiast, co powinno się w nim znaleźć oraz czy warto przeprowadzić tłumaczenie newslettera.
Czym dokładnie jest newsletter?
Newsletter to nic innego jak regularnie maile z informacjami na określony temat. Są to wiadomości prowadzącej mailing instytucji w postaci aktualizacji i nowości. Bardzo często przyjmuje on formę e-mail marketingu. Jego zadaniem jest skłonienie odbiorcy do działania, najczęściej do zakupu produktu lub usługi. Newsletter to również budowanie relacji z klientem. Stały dopływ informacji o działaniach przeprowadzanych przez markę wpływa na jej postrzegania i buduje profesjonalny wizerunek.
Warto zaznaczyć tu, że osoba, do której dostarczane są maile, zawsze musi wyrazić na to zgodę, na przykład wysyłając ją przez formularz na stronie marki. Newsletter często jest wysyłany w wielu językach. Czasami dla różnych z nich przygotowywane są osobne maile, a innym razem przeprowadza się po prostu tłumaczenie newslettera. Te można powierzyć specjalistom w dziedzinie (https://dogadamycie.pl/). Dobry przekład ma przecież kluczowe znaczenie dla relacji z klientami zagranicznymi.
Co wpływa na atrakcyjność newslettera i co powinno się w nim znaleźć?
Nieważne, w jakim języku tworzysz newsletter, pewne elementy po prostu muszą się w nim znaleźć, by był on atrakcyjny. Najważniejsza są następujące z nich:
- angażujący odbiorcę tytuł, który zachęca do otworzenia maila;
- konkretna i nie nazbyt długa treść;
- przejrzysty i atrakcyjny wygląd;
- wyróżniające się CTA (ang. call to action — wezwanie do działania);
- bezpośrednie zwroty do odbiorcy.
Jeśli chodzi o ten ostatni punkt, bardzo popularną techniką jest na przykład umieszczanie w mailu imienia adresata. Nie chodzi tu oczywiście o to, by każdemu z nich wysyłać maila ręcznie. Pomaga w tym specjalny algorytm, który pobiera imię klienta z formularza, którym zgłasza się on do newslettera. Mail, który spełni wszystkie podane powyżej cechy, będzie atrakcyjny w każdym języku. Z powodzeniem można więc przeprowadzić jego przekład na angielski. Więcej o tworzeniu i tłumaczeniu maili dowiesz się z następującej strony (https://dogadamycie.pl/blog/jak-stworzyc-skuteczny-newsletter-jak-tlumaczyc-maile/).
Aby newsletter i jego tłumaczenie było kompletne, nie wolno zapominać o korekcie tekstu (https://dogadamycie.pl/nasze-uslugi/korekta-tekstu/). Tylko z nią możesz być pewien, że spełnia on najwyższe standardy jakości. Dzięki temu unikniesz potencjalnie szkodzącej wizerunkowi wpadki.